گیربکس اتومات ۲۰۶

ارسال شده توسط | در تاریخ ۱۳۹۴/۱۰/۲۳ | در بخش سوال فنی | ۱ نظر

عرض سلام و ادب دارم خدمت مجموعه محترم کاپ سرویس
چندین سوال برای من پیش اومده و بدلیل پاسخ های متفاوت و عدم تعمیرکار خوب در این زمینه ، لطف می کنید به سوال های بنده پاسخ دهید:
-در خصوص زمان تعویض روغن گیربکس اتومات ۲۰۶ SD v9 پاسخ های متفاوتی وجود دارد لطفا بفرمایید کدوم یک از موارد ذیل صحیح می باشد:
۱- تعویض روغن با استفاده از شمارنده روغن، زمانیکه به عدد ۳۲۹۰۰ برسد
۲- تعویض روغن بعد از ۶۰۰۰۰ کیلومتر برای تعویض ۶ لیتر روغن در حال حاضر شمارنده روغن گیربکس حدود ۱۹۰۰۰ کیلومتر می باشد که نیم لیتر به آن اضافه کردم و شمارنده را به اندازه ۲۷۵۰ واحد کاهش دادم و کیلومتر خودرو نیز ۶۵۰۰۰ می باشد. لطفا توضیح بفرمایید کدوم یک از موارد فوق را انجام دهم.
سوال دیگری که از آن مجموعه دارم اینست وقتی که به آرامی پدال گاز فشار میدم تعویض دنده ها در دور موتور حدود ۲۵۰۰ عوض می شود و گیربکس از دنده ۱ به ۲ و ۲ به ۳ یه لگد ارومی می زند اما اگر دور موتور از ۳۰۰۰ بالاتر رود تعویض دنده به نرمی صورت می گیرد. لطفا اگر مشکلی در این قسمت می باشد توضیح بفرمایید.
– اگر در هنگام رانندگی در شهر گاز را بیش از حد فشار بدهم ( زمانیکه عجله دارم ) گیربکس بعد از نیم تا یکساعت رانندگی هنگامی که به سرعتگیر نزدیک می شوم و یا قصد ورود به فرعی دارم ( مشابه چنین حالت هایی )در هنگام تعویض دنده از ۲ به ۱، برای چند ثانیه به حالت خلاصی می رود و اگر روی پدال گاز فشار ندم بعد از چند ثانیه تقه آرامی می زند و اگر روی پدال گاز فشار بدم بسته به مقدار فشار ، صدای تقه بلندتر می شود. لازم بذکر است اگر به گیربکس فشار نیاورم این موضوع رخ نمی دهد و فقط برای حالت بالا این مشکل بوجود می آید. لطفا اگر مشکلی خاصی وجود ندارد توضیح بفرمایید و یا اگر ممکن است این موضوع در آینده نزدیک به گیربکس خسارت سنگینی وارد نماید اعلام فرمایید و هزینه و زمان تعمیر اینکار و موارد بالا چقدر می باشد.
با تشکر

۱ نظر

  1. با سلام
    دوست عزیز،

    در پاسخ نامه شما عرض می شود :
    ۱- شمارنده روغن گیربکس زمانیکه کامپیوتر ریستارت می شود پاک می شود و همچنین در ترافیک ها در حالیکه روغن گیربکس در حال صدمه خوردن می باشد شمارنده کیلومتر نمی اندازد لذا نیازی نیست که به شمارنده توجه کنید فقط هر ۳۵۰۰۰ کیلومتر رانندگی فقط ۳ لیتر (نصف حجم روغن) تعویض گردد سرویس روغن گیربکس به موقع انجام گردیده است .
    ۲- ایراد فنی نمی باشد.
    ۳- در صورتیکه زمان سرد بودن ایراد مذکور دیده نشود و فقط با بالا رفتن حرارت روغن گیربکس (ترافیک سنگین یا سربالایی طولانی و یا فشار بیش از حد) پس از ایست و شروع مجدد و خلاصی و ضربه شدید (مثل ضربه تصادف) رخ می دهد می تواند فرار روغناز کلاج باشد که با تست جاده توسط کارشناس فنی ایراد و مدت هزینه آن اعلان خواهد شد . لطفا جهت جلوگیری از هزینه مضاعف تعویض روغن را بعد از تست فرار روغن انجام دهید.
    با تشکر
    کاپ سرویس

ارسال نظر

Menu Title