چگونه برانیم

چگونه اتومبیل دنده اتوماتیک را برانیم

نکات مهم :

 

۱- اتومبیل اتوماتیک دارای ۲ پدال (گاز و ترمز) می باشد که برای استفاد ه از این دو پدال فقط از پای راست استفاده نموده و از پای چپ به هیچ وجه استفاده نگردد.

 

۲- اتومبیل دنده اتوماتیک  درقسمت کنسول و محل صفحه دسته دنده دارای علامت هایی با حروف  (P – پارک) ، (R – دنده عقب ) ،(N – خلاص) ، (D – دنده حرکت به جلو) ، (M  – دنده های دستی) می باشد .

 

۳- جهت استارت زدن لازم است دنده در حالت پارک (P)  پای راست روی پدال ترمز بوده وسپس استارت بزنید.

 

۴- بعد از روشن شدن اتومبیل (بنا به تصمیم شما در حرکت جلو و یا عقب) دنده را در حالت (D) جلو و یا (R) عقب گذاشته و پای خود را آهسته از روی پدال ترمز برداشته سپس خودرو حرکت می نماید .

 

۵- بعد از این حالت پای خود را روی پدال گاز گذاشته تا به حرکت اتومبیل سرعت دهید.

 

۶- درصورتیکه قصد توقف دارید ، پا را از روی پدال گاز برداشته و روی پدال ترمز قرار داده و پس از توقف کامل دنده را از حالت (D) و یا (R) خارج ودر حالت   (N)  و یا (P) قرار دهید.

 

۷- در صورتیکه قصد توقف طولانی دارید قبل از تغییر دنده ترمز دستی را کشیده و سپس دنده را در حالت(P) قراردهید.

 

۸- در توقف های کوتاه (ترافیک و توقف کمتر از ۲ دقیقه) فقط پا را روی پدال ترمز قرار داده و تغییر حالت دنده به P, N    خودداری نمایید. (استهلاک بی مورد به گیربکس وارد می شود )

 

۹- برای اینکه در جاده های کوهستانی و در شیب زیاد به گیربکس فشار نیاید، دنده را در حالت دنده دستی (۲و یا ۳ )قرار دهید تا از کم و یا زیاد شدن دنده به طور اتوماتیک جلوگیری نموده و سرعت اتومبیل تحت کنترل شما قرار گیرد .

 

۱۰- درخودروهای ۲۰۶ تیپ ۶ و خودروهای تیپ ترونیک  می توانید در ترافیک های سنگین و طولانی از دنده دستی (M) استفاده نموده تا از اتومات نمودن در دنده های سنگین جلوگیری شود(بیشترین استهلاک از این قسمت می باشد) .

 

۱۱- به هیچ عنوان جهت تسهیل درحرکت (حتی حرکت آهسته) دسته دنده را درحالت (N) قرار ندهید .

 

۱۲- در خودرو ۲۰۶ تیپ ۶ تغییر حالت دسته دنده از اتومات به دستی (D به M)ویا بالعکس درهرسرعت امکان پذیر می باشد .

 

۱۳- درصورت نیاز به حمل خودرو به هیچ وجه روی ۴ چرخ بکسل نشود.
( زمان حمل چرخهای جلو از زمین جدا باشد )

 

۱۴- به هیچ عنوان در حرکت (حتی حرکت خیلی ساده) دنده را به حالت P قرار ندهید دراین حالت به دنده P آسیب جدی وارد گردیده و ممکن است گیربکس قفل نماید.

 

۱۵- درقسمت کنسول و محل صفحه دسته دنده، تکمه های (S) اسپورت و (E) اقتصادی و (*) اسنو  را ملاحظه           می فرمایید. تکمه (E) برای رانندگی در شرایط عادی و تکمه (S) برای رانندگی با شتاب و سرعت بیشتر بوده و الزاماً  مصرف بنزین بالاتر خواهد رفت و تکمه (*) جهت رانندگی در سطوح لغزنده (برف) می باشد که در دنده ۲ حرکت می کند.

 

۱۶- در خودروهای پژو پارس اضافه بر تکمه (S و *) دارای تکمه (۱) می باشد که فقط در حالت دنده دستی ۲  قابل استفاده می باشد که پس از انتخاب تکمه (۱) خودرو فقط با دنده ۱ حرکت می کند .

 

۱۷- جهت طول عمر بیشتر گیربکس بهتر است روغن گیربکس هر ۳۵/۰۰۰ کیلومتر توسط نمایندگی مجاز چک شود و در صورت نیاز تعویض گردد .

 

۱۸- شستشوی موتور و گیربکس با آب باعث وارد آمدن ایرادات احتمالی و خسارت در قسمت برقی و اتصالات و ECU      (کامپیوتر) می گردد، لذا خواهشمند است از شستشوی موتور با آب جداً خودداری فرمائید.

 

 

112_0808_13z 2009_mazda6 automatic_gear_shifter_closeup

نمایندگی و مرکز تخصصی گیربکس اتوماتیک ایران خودرو ۵۰۴۹

 

تلفن تماس : ۹- ۷۷۵۳۸۱۸۸ – ۷۷۶۰۵۰۳۵ –۷۷۵۰۳۸۹۴

 

سایت نمایندگی : WWW.CUPSERVICE.IR  جهت پاسخگویی به سوالات فنی

 

 

تق زدن موقع سردبودن ماشین سیتروئن c5

سلام من یک ماشین سیتروئن c5دارم صبح که هواسرداست وقتی تندحرکت میکنم بعدازچندلحظه ماشین یک تقه ای میزندوتمام چراقهای جلوروشن میشودبعدکه ماشین راخاموش وروشن میکنم درست میشودروغن گیربکس هم عوض کردم نشد

گیربکس اتوماتیک ۲۰۶

سلام و عرض ادب ، یک مورد روغن ریزی بسیار کم گیربکس هست که حدود قیمت تعمیر رو می خواستم بدونم و اینکه قیمت چیپست برای کارکرد سریع گیربکس

لطفا راهنمایی نمایید

با سلام،فردی هستم ۵۸ ساله که سرعت واکنش جوانی در گرفتن کلاچ و دنده عوض کردن را ندارم. لطفا من را راهنمایی کنید که با هزینه پنجاه میلیون کدام ماشین گیربکس اتوماتیک را خریداری کنم که من را کمتر دچار مشکلات تعمیراتی کند. مطالب سایت شما را در رابطه با گیربکس مشکل آفرین AL4 مطالعه نموده ام. بسیار جالب و مفید بودند. قبلا بسیار سپاسگزارم.

موارد مرتبط با گیربکس ۲۰۶

با سلام- ۲ سئوال در مورد گیربکس ماشینم داشتم:
۱- وقتی در حات D توقف کامل ترمز فشار داده شده و همزمان گاز میدهم موتور به سمت خاموش شدن نمیرود و انگار حالت هرز گرد دارد آیا این طبیعی است و یا نشان از ضعیف شدن کانوکتور دارد با تعویض فیلتر و روغن قدرت گیربکس افزایش میابد؟
۲- وقتی موتور و گیربکس سرد است بین ۱ و ۲ حالت ترمز مانند اتفاق میافتد و با گرم شدن دیگر مشاهده نمیشودو هیچ مشکل و صدایی ندارم. این از چه چیزی میتواند باشد؟

ال ۹۰ اتوماتیک

باسلام و احترام
در حدود ۴ ماهه که ال ۹۰ اتوماتیک خریدم و نزدیک ۳۰۰۰ کیلومتر کارکرده و مشکلات زیر رو تا حالا داشتم:
۱- وجود دنده ۲/۵ در حالت دستی و اتومات(افت دور موتور)
۲- صدای سوت از ۷۰ تا ۱۱۰ کیلومتر
۳- در هنگام رانندگی در شهر وقتیکه بعد از مدتر توقف میکنم و دوباره میخوام دندرو از حالت P به D تغییر بدم صدایی در حدود ۵ الی ۸ ثانیه بصورت شر شر شنیده میشه و بعد قطع میشه
۴- کم جون بودن موتور
۵- تقه در هنگام شروع حرکت ( وقتیکه موتور گرم بشه و حرکت میکنم تقه نداره)
لطفا منو راهنمایی کنید ، در شهری که زندگی میکنم متاسفانه نمایندگی که به گیربکس اتوماتیک وارد باشن وجود نداره و جواب درستی نمیدن و میگن به مرور درست میشه، متاسفانه ماشین دلمو زده و با توجه به اینکه ماشین گارانتی هست و نمیتونم به تعمیرگاههای دیگه مراجعه کنم آیا میتونم برای تعمیر به نمایندگی شما مراجعه کنم ؟ و در صورت امکان مراجعه باید وقت قبلی بگیرم؟
باتشکر

مشکل گیربکس اتومات پژو ۲۰۶

با سلام، من یک ۲۰۶ مدل ۸۲ دارم. مدتی است پس از روشن شدن ماشین بعد از توقف چند ساعته، هنگام حرکت خصوصا اگر در سربالایی باشد، ابتدا جهت تعویض دنده گاز می خورد و بعد از چند دقیقه حرکت بدون اینکه چراغ های اسنو و S روشن شود گیربکس ارور داده و دیگر از دنده ۳ بیشتر نمی شود و حتی اگر در دنده بالاتر هم باشد. این موضوع پس از خاموش روشن کردن اصلاح می شود مگر برخی مواقع که پس از خاموش روشن کردن باز در سربالایی شروع به حرکت می کنیم. ممنون می شوم از راهنماییتون

تقه پس از ایستادن

سلام
چه تفاوتی بین تقه ای که هنگام گرم شدن خودرو در ترافیک ایجاد می شود در دو حالت زیر وجود دارد ؟
۱- تقه ای که پس از ایستادن و شروع به حرکت با بالارفتن دور موتور ایجاد می شود و خودرو یکباره حرکت می کند ؟
۲- تقه ای که پس از ایستادن حتی بعد از حدود ۳ تا ۱۰ ثانیه در حالت توقف کامل بدون اینکه به خودرو گاز داده شود و پا برروی ترمز است زده می شود ؟

هر یک از ایرادات فوق مربوط به چه بخشی می باشدو هزینه تعمیر هر کدام حدود چه مقدار می باشد ؟
سپاس

تعویض یا تعمیر گیربکس ۲۰۶ اتوماتیک

سلام و شب شما بخیر
با سپاس از شما بابت اینکه همیشه با حوصله و صبر پاسخگوی سوالات هستید
با سوالاتی که بنده چندبار مطرح کردم و پاسخهای شما و همینطور سوال و جوابهای دیگر دوستان ، اشکال در توربین خودرو بنده ظاهرا محرز می باشد.
با توجه به کارکرد که حدود ۵۸۰۰۰ کیلومتر می باشد و مدل ماشین که ۹۱ می باشد ، تعمیر گیربکس ظاهرا حدو ۲ تا ۳ میلیون هزینه در بر دارد.
۱- از نظر جنابعالی و تعمیر این گیربکس به صرفه می باشد و یا اینکه در آن مرکز نسبت به تعویض گیربکس با گیربکس استوک اروپایی اقدام نمایم؟
۲- هزینه تمام شده گیربکس استوک مورد تایید شما چه مقدار می باشد ؟
۳- گارانتی که فرمودید برای تعمیر ۴ ماه می باشد
آیا برای گیربکس استوک هم گارانتی شامل می شود و اگر جواب مثبت است چندماه؟
سپاس بیکران

ال۹۰اتومات

باسلام
جناب مهندس قبلا درموردصدای صوت گیربکس ازشما سوال کرده بودم که شما فرمودید ایراد فنی نیست، به تازگی اطلاعیه فنی دراینترنت دیدم، درمورد همین مشکل بامگان اتومات ودرآن اطلاعیه درمورد رفع این ایراد توضیحاتی داده شده،که گفته ازعایق سیم دنده می باشد.
اطلاعیه۴۲۵۴A آپریل۲۰۰۶
اگر این اطلاعیه راپیدا نکردید، شماره ای رااعلام کنیدتاعکس اطلاعیه روبفرستم
باتشکر

ال ۹۰ اتوماتیک

سلام و خدا قوت
اینطور که شنیدم گیربکس ۲۰۶ و مگان و ال ۹۰ همگی از مدل AL4 هستن
من ۲۰۶ اتوماتیک مدل ۹۱ دارم که گیربکس اشکال داره
سوال من این هست ایا گیربکس ال ۹۰ های اتوماتیک هم مشکلات ۲۰۶ اتوماتیک رو دارن یا مشکلات ۲۰۶ تو اونا رفع شده است؟
تشکر

Menu Title