چگونه برانیم

چگونه اتومبیل دنده اتوماتیک را برانیم

نکات مهم :

 

۱- اتومبیل اتوماتیک دارای ۲ پدال (گاز و ترمز) می باشد که برای استفاد ه از این دو پدال فقط از پای راست استفاده نموده و از پای چپ به هیچ وجه استفاده نگردد.

 

۲- اتومبیل دنده اتوماتیک  درقسمت کنسول و محل صفحه دسته دنده دارای علامت هایی با حروف  (P – پارک) ، (R – دنده عقب ) ،(N – خلاص) ، (D – دنده حرکت به جلو) ، (M  – دنده های دستی) می باشد .

 

۳- جهت استارت زدن لازم است دنده در حالت پارک (P)  پای راست روی پدال ترمز بوده وسپس استارت بزنید.

 

۴- بعد از روشن شدن اتومبیل (بنا به تصمیم شما در حرکت جلو و یا عقب) دنده را در حالت (D) جلو و یا (R) عقب گذاشته و پای خود را آهسته از روی پدال ترمز برداشته سپس خودرو حرکت می نماید .

 

۵- بعد از این حالت پای خود را روی پدال گاز گذاشته تا به حرکت اتومبیل سرعت دهید.

 

۶- درصورتیکه قصد توقف دارید ، پا را از روی پدال گاز برداشته و روی پدال ترمز قرار داده و پس از توقف کامل دنده را از حالت (D) و یا (R) خارج ودر حالت   (N)  و یا (P) قرار دهید.

 

۷- در صورتیکه قصد توقف طولانی دارید قبل از تغییر دنده ترمز دستی را کشیده و سپس دنده را در حالت(P) قراردهید.

 

۸- در توقف های کوتاه (ترافیک و توقف کمتر از ۲ دقیقه) فقط پا را روی پدال ترمز قرار داده و تغییر حالت دنده به P, N    خودداری نمایید. (استهلاک بی مورد به گیربکس وارد می شود )

 

۹- برای اینکه در جاده های کوهستانی و در شیب زیاد به گیربکس فشار نیاید، دنده را در حالت دنده دستی (۲و یا ۳ )قرار دهید تا از کم و یا زیاد شدن دنده به طور اتوماتیک جلوگیری نموده و سرعت اتومبیل تحت کنترل شما قرار گیرد .

 

۱۰- درخودروهای ۲۰۶ تیپ ۶ و خودروهای تیپ ترونیک  می توانید در ترافیک های سنگین و طولانی از دنده دستی (M) استفاده نموده تا از اتومات نمودن در دنده های سنگین جلوگیری شود(بیشترین استهلاک از این قسمت می باشد) .

 

۱۱- به هیچ عنوان جهت تسهیل درحرکت (حتی حرکت آهسته) دسته دنده را درحالت (N) قرار ندهید .

 

۱۲- در خودرو ۲۰۶ تیپ ۶ تغییر حالت دسته دنده از اتومات به دستی (D به M)ویا بالعکس درهرسرعت امکان پذیر می باشد .

 

۱۳- درصورت نیاز به حمل خودرو به هیچ وجه روی ۴ چرخ بکسل نشود.
( زمان حمل چرخهای جلو از زمین جدا باشد )

 

۱۴- به هیچ عنوان در حرکت (حتی حرکت خیلی ساده) دنده را به حالت P قرار ندهید دراین حالت به دنده P آسیب جدی وارد گردیده و ممکن است گیربکس قفل نماید.

 

۱۵- درقسمت کنسول و محل صفحه دسته دنده، تکمه های (S) اسپورت و (E) اقتصادی و (*) اسنو  را ملاحظه           می فرمایید. تکمه (E) برای رانندگی در شرایط عادی و تکمه (S) برای رانندگی با شتاب و سرعت بیشتر بوده و الزاماً  مصرف بنزین بالاتر خواهد رفت و تکمه (*) جهت رانندگی در سطوح لغزنده (برف) می باشد که در دنده ۲ حرکت می کند.

 

۱۶- در خودروهای پژو پارس اضافه بر تکمه (S و *) دارای تکمه (۱) می باشد که فقط در حالت دنده دستی ۲  قابل استفاده می باشد که پس از انتخاب تکمه (۱) خودرو فقط با دنده ۱ حرکت می کند .

 

۱۷- جهت طول عمر بیشتر گیربکس بهتر است روغن گیربکس هر ۳۵/۰۰۰ کیلومتر توسط نمایندگی مجاز چک شود و در صورت نیاز تعویض گردد .

 

۱۸- شستشوی موتور و گیربکس با آب باعث وارد آمدن ایرادات احتمالی و خسارت در قسمت برقی و اتصالات و ECU      (کامپیوتر) می گردد، لذا خواهشمند است از شستشوی موتور با آب جداً خودداری فرمائید.

 

 

112_0808_13z 2009_mazda6 automatic_gear_shifter_closeup

نمایندگی و مرکز تخصصی گیربکس اتوماتیک ایران خودرو ۵۰۴۹

 

تلفن تماس : ۹- ۷۷۵۳۸۱۸۸ – ۷۷۶۰۵۰۳۵ –۷۷۵۰۳۸۹۴

 

سایت نمایندگی : WWW.CUPSERVICE.IR  جهت پاسخگویی به سوالات فنی

 

 

افت توان هنگام گرم شدن و صدای شبیه به شرشر آب

سلام وشب شما و همکارانتان بخیر و نیکی
۲۰۶ اتوماتیک زمانی که گرم میشه و امپر آب بالا میره وقتی سرعت کم میشه و به صورت اتومات تو دنده ۲ قرار میگره زمانی که میخوام حرکت کنم ، توان ماشین کم میشه و صدایی شبیه به صدای شرشر آب میده که کاملا مشخصه از گیربکسه . صدایی که انگار روغن با فشار از جایی داره نشت میکنه
با توجه به تست استال که تو خورد من حدود ۱.۵ شده به نظر شما این صدا از چی میتونه باشه
سپاس و درود

مشکل صدای گیربکس

باسلام و روز بخیر – این سوال را چند روز پیش هم مطرح کردم – ۲۰۶ اتومات مدل ۸۴ دارم . اخیرا متوجه شدم زمانی که ترمز گرفته سرعت ماشین را کم می کنم یا ماشین در شرایط دنده معکوس قرار می گیرد یک صدای خفیف خرت خرت شبیه کشیدن اره روی چوب شنیده می شود . علت چیست و آیا شرایط اضطراری برای تعمیر آن هست ؟ ممنون از راهنمایی شما

دافع کردن گیربکس

با سلام و خسته نباشید
اینجانب حدود نه ماه پیش گیربکس تیپ شش رو در مرکز شما تعمیر أساسی کردم. چند وقت پیش برأی سرویس انژکتور به تعمیر گاه مراجعه کرده و پس از ان متوجه شدم بعضی وقت ها و مخصوصا در سر بالایی ماشین امشب خوبی نداره. دوباره به تعمیر گاه مراجعه کردم گفت مشکلی نداره ممکن هست از گیربکس باشه. تا اینکه پس از طَی مسافت تهران تا قزوین اسپورت و إینو الارم داد . ماشین رو متوقف کردم دیدم فن با دور تند کار میکنه ولی آمپر آب نرمال هست، با یکی از دوستان تماس گرفتم گفت احتمالا رادیاتور هوا داره و گیربکس داعٍ کرده، حتی بعد از روشن خاموش کردن دنده دشتی نمیشد و در d مونده بوند یکم صبر کردم و پس از پانزده. دقیقه دوباره روشن کردم درست شد. و حدود ٢٠٠ کیلومتر تا زنجان اومدم دوباره همون اتفاق افتاد، متوجه شدم گیر بکس داغ میکنه، در ضمن تازه روغن عوض کردم، میشه لطفا راهنمایی کنید آیا ایراد از سیستم خنک کننده است، یا روغن و یا ممکن هست دوباره از داخل گیربکس باشه، ولی داخل شهر نه تقه دیدم و نه مورد دیگه و به نرمی دنده عوض میکنه، فقط بکبار تو پارکینگ دیدم از ناحیه زیر گیربکس ضد یخ ریخته ولی فقط یک بار

تکان و هل دادن دنده

سلام و عرض ادب ۲۰۶ ۸۳ دارم گیربکس کامل عوض کردم تنها مشکلی که دارم چه در معکوس و چه رو به جلو دنده با هل و تکان عوض میشه و این حالت همیشه نیست . سنسور سرعت رو هم عوض کردم نشد ممکنه مربوط به نرم افزار باشه ؟ چون نوع رفتار گیربکس همیشه یکنواخت نیست و بعضی مواقع خیلی نرم میشود ! ممنون

تقه گیربکس اتومات ساندرو

باسلام.خودروی ساندروی بنده بعد از حدود ۸۰۰ کیلومتر کارکرد،وقتی خودرو سرد است بلافاصله پس از روشن کردن، بعد از اینکه گیربکس را در حالت R قرارداده( برای خارج شدن از پارکینگ )، سپس موقعی که در حالت D قرار می دهیم تقه ای حس می شود البته این تقه گاهی وجود دارد و همیشگی نیست. ایا گیربکس خودرو دارای مشکل و ایرادی می باشد یا در حالت سرد بودن این اتفاق طبیعی است؟ چون در تمام حالات دیگر گیربکس کاملا نرم و بدون تقه می باشد.باتشکر

فنی – گیربکس

با سلام و روز بخیر – عرض بحضورتان ۲۰۶ اتومات مدل ۸۴ دارم . اخیرا متوجه شدم زمانیکه خودرو حالت دنده معکوس انجام می دهد و یا زمانیکه من با ترمز سرعت را کم می کنم یک صدای خفیفی مثل کشیدن اره روی چوب ایجاد می شود . می خواستم ببینم علت چیست و آیا نیاز به پیگیری تعمیر آن در کوتاه مدت هست یا خیر؟ ممنون از لطف شما

گیربکس ال۹۰ اتومات

باسلام
در زمان رانندگی در جادهای کوهستانی،اگر به کراردرحالت دستی دندها با دور بالا تعویض گردند، گیربکس دچارمشکل می شود.
باتشکراز زحمات شما

ال۹۰ اتومات

با سلام
سوالی درمورد معکوس کشیدن ماشین هست،
پس از معکوس کشیدن، مثلااز ۴به۳،ماشین معکوس میکشد ولی انگارکه چند ثانیه ای درحالت نیم کلاج می باشد که بعداز چند ثانیه به دنده۳ وارد می شود،همینطور۳به۲، معکوس رامتوجه میشوم ولی همراه با حالت نیم کلاج چندثانیه ای،
میخواستم ببینم این حالت موردی دارد یاطبیعی هست،
ضمنا کارکرد ماشین ۱۶۰۰۰kmمی باشد
باتشکر

روغن گیر بکس

با سلام می خواستم بدانم روغن گیربکس سوزوکی ویتارا ۲۴۰۰ بعد از چه مدت و یا چند کیلومتر باید تعویض شود؟

مشکل فنی

با سلام و خسته نباشید
بنده ۲۰۶ تیپ ۶ دارم که دنده ۳ به ۲ تقه شدیدی احساس میشه خواهشمندم علت مشکل و هزینه تقریبی تعمیر را اعلام کنید
با تشکر

Menu Title