چگونه برانیم

چگونه اتومبیل دنده اتوماتیک را برانیم

نکات مهم :

 

۱- اتومبیل اتوماتیک دارای ۲ پدال (گاز و ترمز) می باشد که برای استفاد ه از این دو پدال فقط از پای راست استفاده نموده و از پای چپ به هیچ وجه استفاده نگردد.

 

۲- اتومبیل دنده اتوماتیک  درقسمت کنسول و محل صفحه دسته دنده دارای علامت هایی با حروف  (P – پارک) ، (R – دنده عقب ) ،(N – خلاص) ، (D – دنده حرکت به جلو) ، (M  – دنده های دستی) می باشد .

 

۳- جهت استارت زدن لازم است دنده در حالت پارک (P)  پای راست روی پدال ترمز بوده وسپس استارت بزنید.

 

۴- بعد از روشن شدن اتومبیل (بنا به تصمیم شما در حرکت جلو و یا عقب) دنده را در حالت (D) جلو و یا (R) عقب گذاشته و پای خود را آهسته از روی پدال ترمز برداشته سپس خودرو حرکت می نماید .

 

۵- بعد از این حالت پای خود را روی پدال گاز گذاشته تا به حرکت اتومبیل سرعت دهید.

 

۶- درصورتیکه قصد توقف دارید ، پا را از روی پدال گاز برداشته و روی پدال ترمز قرار داده و پس از توقف کامل دنده را از حالت (D) و یا (R) خارج ودر حالت   (N)  و یا (P) قرار دهید.

 

۷- در صورتیکه قصد توقف طولانی دارید قبل از تغییر دنده ترمز دستی را کشیده و سپس دنده را در حالت(P) قراردهید.

 

۸- در توقف های کوتاه (ترافیک و توقف کمتر از ۲ دقیقه) فقط پا را روی پدال ترمز قرار داده و تغییر حالت دنده به P, N    خودداری نمایید. (استهلاک بی مورد به گیربکس وارد می شود )

 

۹- برای اینکه در جاده های کوهستانی و در شیب زیاد به گیربکس فشار نیاید، دنده را در حالت دنده دستی (۲و یا ۳ )قرار دهید تا از کم و یا زیاد شدن دنده به طور اتوماتیک جلوگیری نموده و سرعت اتومبیل تحت کنترل شما قرار گیرد .

 

۱۰- درخودروهای ۲۰۶ تیپ ۶ و خودروهای تیپ ترونیک  می توانید در ترافیک های سنگین و طولانی از دنده دستی (M) استفاده نموده تا از اتومات نمودن در دنده های سنگین جلوگیری شود(بیشترین استهلاک از این قسمت می باشد) .

 

۱۱- به هیچ عنوان جهت تسهیل درحرکت (حتی حرکت آهسته) دسته دنده را درحالت (N) قرار ندهید .

 

۱۲- در خودرو ۲۰۶ تیپ ۶ تغییر حالت دسته دنده از اتومات به دستی (D به M)ویا بالعکس درهرسرعت امکان پذیر می باشد .

 

۱۳- درصورت نیاز به حمل خودرو به هیچ وجه روی ۴ چرخ بکسل نشود.
( زمان حمل چرخهای جلو از زمین جدا باشد )

 

۱۴- به هیچ عنوان در حرکت (حتی حرکت خیلی ساده) دنده را به حالت P قرار ندهید دراین حالت به دنده P آسیب جدی وارد گردیده و ممکن است گیربکس قفل نماید.

 

۱۵- درقسمت کنسول و محل صفحه دسته دنده، تکمه های (S) اسپورت و (E) اقتصادی و (*) اسنو  را ملاحظه           می فرمایید. تکمه (E) برای رانندگی در شرایط عادی و تکمه (S) برای رانندگی با شتاب و سرعت بیشتر بوده و الزاماً  مصرف بنزین بالاتر خواهد رفت و تکمه (*) جهت رانندگی در سطوح لغزنده (برف) می باشد که در دنده ۲ حرکت می کند.

 

۱۶- در خودروهای پژو پارس اضافه بر تکمه (S و *) دارای تکمه (۱) می باشد که فقط در حالت دنده دستی ۲  قابل استفاده می باشد که پس از انتخاب تکمه (۱) خودرو فقط با دنده ۱ حرکت می کند .

 

۱۷- جهت طول عمر بیشتر گیربکس بهتر است روغن گیربکس هر ۳۵/۰۰۰ کیلومتر توسط نمایندگی مجاز چک شود و در صورت نیاز تعویض گردد .

 

۱۸- شستشوی موتور و گیربکس با آب باعث وارد آمدن ایرادات احتمالی و خسارت در قسمت برقی و اتصالات و ECU      (کامپیوتر) می گردد، لذا خواهشمند است از شستشوی موتور با آب جداً خودداری فرمائید.

 

 

112_0808_13z 2009_mazda6 automatic_gear_shifter_closeup

نمایندگی و مرکز تخصصی گیربکس اتوماتیک ایران خودرو ۵۰۴۹

 

تلفن تماس : ۹- ۷۷۵۳۸۱۸۸ – ۷۷۶۰۵۰۳۵ –۷۷۵۰۳۸۹۴

 

سایت نمایندگی : WWW.CUPSERVICE.IR  جهت پاسخگویی به سوالات فنی

 

 

تقه زدن گیربکس مزدا ۳

با سلام مزدا ۳ قدیم دنده ۱ به ۲ و ۲ به ۳ و معکوس ۳ به ۲ تقه میزنه موقعی که ماشین سرده تقه ۱ به ۲ شدیدتره ولی ۲ به ۳ بدون تقه هست موقعی که گرمه تقه ۱ به ۲ کمتر میشه همچنین موقعی پر گاز حرکت میکنم ۱ به ۲ تقه نداره روغن addinol xn plus با دستگاه و شستشو عوض شد بهتر شد ولی مشکل وجود داره پس از ۳ه ماه به دلیل مشکوک بودن به نوع روغن با atf m5 عوض شد همچنین ساعتی سرویس شده کمتر شده ولی مشکل پابرجاست از لحاظ شتاب و جون دار بودن مشکلی نیست لطفا راهنمایی فرمایید

سوال برای خرید ماشین

با سلام و تبریک سال نو به شما. آیا ماشین هایی که گیربگس اتوماتیک تیپ ترونیک ۴ دنده استفاده میکنند مثل جک j5 و یا رنو داستر در سرعت تقریبی ۱۰۰km توانایی معکوس کشیدن دارند؟ و آیا درسته که میگن گیربکس داستر همان ال۹۰ است و آخرین سوال آیا گیربکس داستر خوب از کار درآمده یا نه؟ این سوال ها را برای خرید ماشین داستر پرسیدم و مشکل گیربکس ۴ دنده آن.ممنون از سایت خوبتون

نرم بودن جکهای ماشین

با سلام وخسته نباشید
۱-من یک سیتروئن c5مدل ۲۰۰۶دارم موقعی که ازروی دست اندازردمیشم ماشین خیلی بازی میکندوبعضی مواقع به اتاق ضربه میزنددرضمن روغن هیدرولیک هم پراست ۲-جدیدا وقتی دنده را ازگزینه دنده عقب گزینه حرکت را انتخاب میکنم درحالت دنده عقب گیرمیکند

سوال و درخواست تعیین وقت

سلام سال نو مبارک اتوموبیل ۲۰۶ من گاهی اوقات از ۳ به ۴ نمیره و ذر این موقع سیستم دستی تیپ ترونیک هم فعال نمیشه وبجای نمایش شماره دنده ، حرف D را نمایش میدهد بعد از خاموش و روشن مجدد درست میشود ضمنا چطور میشود نوبت گرفت مدل ماشین ۸۸ کارکرد حدود ۶۰ هزار کیلو متر متشکرم

۲۰۶ تیپ ۶

با سلام
سال جدید خدمت شما تبریک عرض میکنم.
در مورد به روز رسانی نرم افزار گیربکس ۲۰۶ که فرمودید. ایا در مرکز شما انجام میشود؟
اگر امکانش هست هزینه ان را هم بفرمایید؟
با سپاس

تعویض روغن گیربکس سوزوکی ویتارا

با سلام و عرض خسته نباشید یه سوال داشتم:
من سوزوکی ویتارا ۲۰۰۰ دارم که تا ۷۰۰۰۰ کارکرد روغن گیبرکسش عوض نشده بود با مراجعه به نمایندگی شما اقدام به تعویض کردم که ۳.۵ لیتر بیشتر روغن مصرف نشد ولی از هرکی میپرسم میگه باید ۶ تا ۷ لیتر روغن عوض میکردی اونم بوسیله دستگاه. میخواستم ببینم آیا تعویض انجام شده درست بوده ؟ آیا حتمابرای تخلیه کامل باید از دستگاه استفاده کرد؟ آیا نیاز به مراجعه دوباره دارم؟ ضمن اینکه نوع روغن تعویض شده هم در فاکتور مشخص نشده. ممنون میشم منو راهنمایی کنید. مرسی

هزینه تعمیر توربین

سلام
شب شما بخیر و سال نو شما و سایر همکاران مبارک
چنانچه فقط توربین اشکال داشته باشد و نیاز به تعویض شیر برقی ، روغن و صفحه های و کلاژها نباشد ( بخش اول گیربکس تعمیر شده که شامل تعویض شیربرقی ، ۶ لیتر روغن و رینگهای النگویی می باشد ) حداقل و حداکثر هزینه ای که پیش بینی میفرمایید چه مبلغی می باشد و چقدر زمان نیاز دارد ؟
سپاس و درود بر شما

تقه زدن گیربکس ۲۰۷

با عرض سلام و خسته نباشید
خودروی ۲۰۷ مدل ۹۱ دارم گه ۳۰ هزار کیلومتر کارکرده پس از گرم شدن گیربکس (مثلا پس از یک ساعت رانندگی در ترافیک)قبل از توقف کامل اتومبیل دنده از ۲ به ۱ نمیاید و هنگام ایست دنده از ۲ به۱ می اید و همین امر باعث تقه زدن نسبتا شدید می شود
حال ۲ سوال دارم:
۱)علت این تاخیر در تعویض دنده ار ۲ به ۱ از نظر شما جیست (با توجه به کم کار بودن و تمیز بودن خودرو)
۲)تقریبا دو ماه قبل که من خودرو را خریدم بدلیل خوابیده بودن خودرو به مدت یکسال و نیم صاحب قبلی اتومبیل را برای سرویس به تعمیرگاه برده و طبق فاکتور ارایه شده و صحبت کردن خودم با مکانیک دو عدد سنسور گیزبکس عوض شده و ساعتی را باز کرده و تمیز نموده و روغن گیربکس را هم عوض کرده حال سوال این است که این تعویض سنسور و سرویس کردن ربطی به این مشکل دارد یا نه ؟
با تشکر لطفا نظر کامل و کارشناسانه خود را مرقوم بفرمایید
متشکرم

قفل شدن در دنده۳

با سلام
من پارس اتومات مدل ۸۹ دارم تا حالا چند بار پیش اومده که ماشین در حال حرکت از دنده۴ با تکون شدید میره به ۳ و دیگه به ۴ نمیره ماشین سرعتش زیاد میشه دور موتور میره بالا
جالب اینجاست که بیشتر موارد نزدیک یک میدان که مسیر هر روز من هست و میخام سرعت رو کم کنم اتفاق میافته

مشکل گیربکس

با سلام.در هیوندا توسان۲۰۱۲ دنده گاهی از حالت p به سختی خارج میشود.علت چیست؟ با تشکر

Menu Title