چگونه برانیم

چگونه اتومبیل دنده اتوماتیک را برانیم

نکات مهم :

 

۱- اتومبیل اتوماتیک دارای ۲ پدال (گاز و ترمز) می باشد که برای استفاد ه از این دو پدال فقط از پای راست استفاده نموده و از پای چپ به هیچ وجه استفاده نگردد.

 

۲- اتومبیل دنده اتوماتیک  درقسمت کنسول و محل صفحه دسته دنده دارای علامت هایی با حروف  (P – پارک) ، (R – دنده عقب ) ،(N – خلاص) ، (D – دنده حرکت به جلو) ، (M  – دنده های دستی) می باشد .

 

۳- جهت استارت زدن لازم است دنده در حالت پارک (P)  پای راست روی پدال ترمز بوده وسپس استارت بزنید.

 

۴- بعد از روشن شدن اتومبیل (بنا به تصمیم شما در حرکت جلو و یا عقب) دنده را در حالت (D) جلو و یا (R) عقب گذاشته و پای خود را آهسته از روی پدال ترمز برداشته سپس خودرو حرکت می نماید .

 

۵- بعد از این حالت پای خود را روی پدال گاز گذاشته تا به حرکت اتومبیل سرعت دهید.

 

۶- درصورتیکه قصد توقف دارید ، پا را از روی پدال گاز برداشته و روی پدال ترمز قرار داده و پس از توقف کامل دنده را از حالت (D) و یا (R) خارج ودر حالت   (N)  و یا (P) قرار دهید.

 

۷- در صورتیکه قصد توقف طولانی دارید قبل از تغییر دنده ترمز دستی را کشیده و سپس دنده را در حالت(P) قراردهید.

 

۸- در توقف های کوتاه (ترافیک و توقف کمتر از ۲ دقیقه) فقط پا را روی پدال ترمز قرار داده و تغییر حالت دنده به P, N    خودداری نمایید. (استهلاک بی مورد به گیربکس وارد می شود )

 

۹- برای اینکه در جاده های کوهستانی و در شیب زیاد به گیربکس فشار نیاید، دنده را در حالت دنده دستی (۲و یا ۳ )قرار دهید تا از کم و یا زیاد شدن دنده به طور اتوماتیک جلوگیری نموده و سرعت اتومبیل تحت کنترل شما قرار گیرد .

 

۱۰- درخودروهای ۲۰۶ تیپ ۶ و خودروهای تیپ ترونیک  می توانید در ترافیک های سنگین و طولانی از دنده دستی (M) استفاده نموده تا از اتومات نمودن در دنده های سنگین جلوگیری شود(بیشترین استهلاک از این قسمت می باشد) .

 

۱۱- به هیچ عنوان جهت تسهیل درحرکت (حتی حرکت آهسته) دسته دنده را درحالت (N) قرار ندهید .

 

۱۲- در خودرو ۲۰۶ تیپ ۶ تغییر حالت دسته دنده از اتومات به دستی (D به M)ویا بالعکس درهرسرعت امکان پذیر می باشد .

 

۱۳- درصورت نیاز به حمل خودرو به هیچ وجه روی ۴ چرخ بکسل نشود.
( زمان حمل چرخهای جلو از زمین جدا باشد )

 

۱۴- به هیچ عنوان در حرکت (حتی حرکت خیلی ساده) دنده را به حالت P قرار ندهید دراین حالت به دنده P آسیب جدی وارد گردیده و ممکن است گیربکس قفل نماید.

 

۱۵- درقسمت کنسول و محل صفحه دسته دنده، تکمه های (S) اسپورت و (E) اقتصادی و (*) اسنو  را ملاحظه           می فرمایید. تکمه (E) برای رانندگی در شرایط عادی و تکمه (S) برای رانندگی با شتاب و سرعت بیشتر بوده و الزاماً  مصرف بنزین بالاتر خواهد رفت و تکمه (*) جهت رانندگی در سطوح لغزنده (برف) می باشد که در دنده ۲ حرکت می کند.

 

۱۶- در خودروهای پژو پارس اضافه بر تکمه (S و *) دارای تکمه (۱) می باشد که فقط در حالت دنده دستی ۲  قابل استفاده می باشد که پس از انتخاب تکمه (۱) خودرو فقط با دنده ۱ حرکت می کند .

 

۱۷- جهت طول عمر بیشتر گیربکس بهتر است روغن گیربکس هر ۳۵/۰۰۰ کیلومتر توسط نمایندگی مجاز چک شود و در صورت نیاز تعویض گردد .

 

۱۸- شستشوی موتور و گیربکس با آب باعث وارد آمدن ایرادات احتمالی و خسارت در قسمت برقی و اتصالات و ECU      (کامپیوتر) می گردد، لذا خواهشمند است از شستشوی موتور با آب جداً خودداری فرمائید.

 

 

112_0808_13z 2009_mazda6 automatic_gear_shifter_closeup

نمایندگی و مرکز تخصصی گیربکس اتوماتیک ایران خودرو ۵۰۴۹

 

تلفن تماس : ۹- ۷۷۵۳۸۱۸۸ – ۷۷۶۰۵۰۳۵ –۷۷۵۰۳۸۹۴

 

سایت نمایندگی : WWW.CUPSERVICE.IR  جهت پاسخگویی به سوالات فنی

 

 

گیربکس مگان در مقایسه با گیربکس ۲۰۶

سلام، ۲۰۶ اتومات دارم که قصد تعویض با مگان اتومات دارم . گیربکس اتومات مگان نسبت به ۲۰۶ عملکرد بهتری دارد؟ حداقل و حداکثر هزینه تعمیر گیربکس مگان چقدر هست ؟ ممنون

ترمز ABS

چرا چراغ ABS و آلارم ترمز دستی بعد از استارت زدن حدودا بمدت ۵ دقیقه در صبح روشن می ماند ( ممکن است از سردی هوای باشد؟) ولی بعد خاموش می شود و در استارت های بعدی دیگر این چراغ ها روشن نمی مانند و مشکلی نیز پیش نمی آید؟
لازم بذکر است روغن ترمز در سطح ماکزیمم می باشد.
باتشکر

صدای تیک تندر اتومات

سلام،
جدیدا هنگامی که دنده روی p است و پدال ترمز را فشار میدهیم (درست در نقطه ای که قفل دنده توسط پدال آزاد می‌شود)یک صدای تیک کوچک از روی دسته دنده حس می‌شود. قبلا این صدا نبود. ممنون میشم راهنماییم کنید.

حالت دنده دستی در ال ۹۰ اتومات

ضمن عرض سلام و تشکر از زحمات مجموعه کاپ سرویس
آیا استفاده از حالت دستی بجای حالت خودکار (D) در داخل شهر در استهلاک و طول عمر گیربکس تاثیر دارد یا تفاوتی با حالت خودکار ندارد؟
سپاس از لطف شما

مشکل گریبکس تینا نیسان

گریبکس ماشین من بعد از نیم ساعت در طرافیک ماندن با بالا رفتن دور موتور زوزه میکشد ایا راه حل دارد؟ سپاس

۲۰۶

حدود یکماهه ۲۰۶ tu5 مدل ۸۹ اتوماتیک خریدم در حین حرکت فن دور تند کار میکنه بدون اینکه آمپر آب بالا باشه شمع فن”مقاومت فن وترموستات رو هم عوض کردم بازم مشکل حل نشده هر جاهم بردم درست تشخیص نمیدن مشکل چیست ممنون میشم راهنمایی بفرمایید (دو جا بهم گفتن دمای روغن گیربکس بالا است باید گیربکس باز بشه)
در ضمن محل زندگیم شیرازه وامکان مراجعه ندارم اگر شیراز جایی معرفی کنید ممنون میشم

در ضمن یاداوری کنم فقط ماشین در حال حرکت دور تند فن کار میکنه در حال سکون دور تند روشن نمیشه و وقتی دور تند در حال حرکت روشن میشه باید بایستم وحدود ۵ دقیقه صبر کرد تا فن خاموش بشه.
اگه در حال حرکت باشی فن کماکان روشن میمونه.
واقعا کلافه شدم از بس به تعمیرگاههای مختلف مراجعه کردم.ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

تقه زدن گیربکس اتوماتیک

سلام من یه اپتیما۲۰۱۳ با کارکرد ۸۵۰۰۰ دارم.دیروز با سرعت ۲۰۰ تقریبا ترمز شدید گرفتم الان موقه حرکت ب جلو یا دنده عقب یه صدای تق تق از ماشین میاد مشکلش از چی میتونه باشه

تقه زدن گیربکس در شروع مجدد

سلام ، من یه پژو ٢٠۶ اتوماتیک مدلل ٨٨ با ٩٠٠٠٠ تا کارکرد دارم ، مشکلی که داره اینه که در هنگام توقف و حرکت مجدد مخصوصا در سراشیبی دنده یک با تاخیر جا میده و انگار گیربکس خلاص میشه تا زمانی که گاز بدی و با لگد جا میره ، ممنون میشم راهنمایی بفرمائید .

تست دیاگ

با سلام و روز بخیر – عرض بحضورتان می خواستم بدانم آیا با دستگاههای دیاگ موجود در تعمیر گاههای سطح شهر می توان تست خودرو های اتوماتیک را انجام داد یا دستگاههای دیاگ اینگونه خودرو ها متفاوت است ؟ ممنون از لطف شما

علامت منفی و اسنو اسپرت در حالت تعویض DبهN بعد از چندبار چشمک زدن D

با سلام
در حالت ایست کامل و موتور گرم وقتی لیور رو از حالت Dبه حالت Nمیبرم علامت Dچند بار چشمک میزنه و بعد علامت منفی – رو نشون میده و بعد علاوه بر منفی اسنو و اسپورت هم شروع به چشمک زدن میکنند. همه چیز دیگه نرمال هستش و دنده ها به خوبی تعویض میشوند. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

Menu Title