دنده پارک۲۰۶

ارسال شده توسط | در تاریخ ۱۳۹۵/۱۱/۱۲ | در بخش مشکل فنی | ۵ نظر

باسلام و وقت بخیر خدمت کارشناسان محترم کاپ سرویس :علت گیرکردن دسته دنده درحالت دنده پارک چی میتونه باشه!حدمتتون عرض کنم قبل ازخاموش کردن ماشین دسته دنده رو درحالت خلاص(N)قرارمیدم ترمزدستی روکشیده سپس پدال ترمز رومیگیرم ودسته دنده رو درحالت پارک(P)قرارمیدم(تاسنگینی ماشین روی دنده نخوابه)و ماشین روخاموش میکنم.وقتی دوباره ماشینو میخوام روشن کنم سویچ روبازکرده پدال ترمز رومیگیرم و استارت میزنم وماشین روشن میشه،قبل از اینکه دستی روبخوابونم ترمزگرفته ومیخوام دنده روازحالت پارک دربیارم ولی دسته دنده گیرمیکنه ومجبور میشم چندین بارترمزرو بگیرم و ولش کنم بعداز مدتی تلاش دسته دنده ازحالت پارک درمیاد وسپس ترمزدستی رو آزادکرده و دنده رو درحالت(D)گذاشته وحرکت میکنم.لازم به توضیحه که موقع ترمز گرفتن جهت خلاص شدن دسته دنده ازحالت پارک :صدای فس فس ازپدال ترمزبگوش میرسه!لطفا راهنمائی بفرمائید ایراد ازچی میتونه باشه . البته خدمتتون عرض کنم این ایراد ازموقعی که پارسال جنابعالی شیربرقی هاشوعوض کردین شروع شده وقبلا گیرنمیکردلازمه اضافه کنم بعداز زمان تعویض شیربرقیها، دقیقا”صدمتری که ازتعمیرگاه شمافاصله گرفتم وجهت بستن کمربند توقف کردم دنده رو ازحالت D به حالت N بردم متوجه شدم نمایشگرحالت دنده بجای N یک علامت –خط تیره درحالت چشمک زدن وگاها” علامتهای اسنو اسپرت چشمک زن نشون میده که دسته دنده رو۱یا۲ میلیمتربه عقب کشیدم درست شد وچون برای برگشتن به زنجان عجله داشتم وخیابون اجاره دارهم یکطرفه بود بیخیال شدم و رفتم این مورد زیادمهم نیست فقط علت گیرکردن دسته دنده توی حالت P چی میتونه باشه؟ممنون از راهنمائی هاتون !

۵ نظر

  1. با سلام
    دوست عزیز

    ایراد فعلى ارتباطى با شیر برقى ندارد.
    این ایرادمربوط به ١-بهم خوردن تنظیم سلکتور باشد٢-سوئیچ زیرپدال ایراد پیدا کرده باشد.
    لطفاً جهت تست ورفع ایراد مراجعه نمائید که درحداقل رفع گردد.

    با تشکر
    کاپ سرویس

  2. ممنون ازراهنمائی مفیدتون ، انشااله دراولین فرصتی که قرارشدبیام تهران بامرکزکاپ سرویس هماهنگ میکنم وخدمت میرسم!ضمنأخدمتتون عرض کتم ازآخرین زمانی که روغن گیربکس رو عوض کردم ۳۸۵۰۰کیلومتررانندگی شده ومیدونم که بایدتوی کیلومتر۳۵۰۰۰ جهت بازدید به اون مرکزمراجعه میکردم ولی فرصت نشده وهیچگونه مشکلی ازنظرضربه درگیربکس مشاهده نمیشه، با توجه به اینکه ازکیلومتر ۳۵۰۰۰ ردشده به نظرجنابعالی ممکنه مشکلی برای گیربکس پیش بیاد یا خیر؟چون یادمه پارسال که برای تعویض شیربرقی ها خدمت رسیدم وازشماپرسیدم شمافرمودین:توی کیلومتر۳۵۰۰۰بایدبازدیدبشه ودرکیلومتر۵۰۰۰۰یا۶۰۰۰۰بایدمقدار۳لیترتعویض بشه!

  3. با سلام مجدد،

    دوست عزیز مقدارى کم یا زیادتر ایرادى ندارد البته اگر شهرستان هستید میتوانید به یکى ازنمایندگى ها ویا امداد خودرو٩۶۴۴٠هماهنگ نمائید وتعویض روغن گیربکس
    را انجام نمائید (فقط روغن اصلى که برچسب شرکت ایساکو روى آن باشد)

    با تشکر
    کاپ سرویس

  4. باسلام وخسته نباشیدخدمت کارشناس محترم کاپ سرویس،جناب آقای آلفردعزیزوگرامی. ممنون ازراهنمائیهای مفیدو ارزشمندتان،بی زحمت بفرمائیدکیلومترتعویض روغن گیربکس دقیقا چه عددیه:۳۵۰۰۰یا۵۰۰۰۰یا۶۰۰۰۰/اطلاع دارم که عددبازدید۳۵۰۰۰ هستش.
    فقط کیلومترتعویض رو اعلام کنین !ممنون

  5. دوست عزیز ممنون از محبتتان باتوجه به ترافیک هاى شهرهاى بزرگ بهتر است هر ٣۵٠٠٠کیلومتر روغن گیربک تعویض گردد.

    با تشکر
    کاپ سرویس

ارسال نظر

Menu Title