تقه و ضربه در ۲۰۶ اتوماتیک

ارسال شده توسط | در تاریخ ۱۳۹۴/۱۰/۰۹ | در بخش سوال فنی | ۳ نظر

سلام و شب شما بخیر
ماشین من SD-V9 مدل ۹۱ با ۳۰۰۰۰ کیلومتر کارکرده که تا حالا فکر میکردم که تقه ای که موقعی که دنده رو روی R میذارم طبیعیه و حتی موقعی که دنده رو از روی پارک برمیدارم و روی عقب میذارم
یکی از دوستانم تیپ ۶ مدل ۸۵ با ۱۱۰۰۰۰ کیلومتر کارکرد داره که تا حالا نه شیربرقی و نه روغنش رو عوض نکرده است.(البته تقه ماشین من قابل شنیدن و حس کردن هست اما به نظرم خیلی غیرطبیعی نیست و خیلی جزئی داره)
امروز پشت ماشین اون نشستم. باور نکردنی بود. با تعویض دنده هیچ تقه حتی خیلی ریز و جزئی که کسی متوجه بشه هم نداشت. کاملا ارام و بدون تقه و ضربه و هیچ تکون و یا صدایی. باورم نشد که دنده رو عوض میکنم
ماشین من در هنگام حرکت هم مشکلی نداره و تقه و ضربه نداره و فقط موقعی که میخوام تو حالت عقب بذارم و یا از پارک به عقب شیفت بدم یه تقه کوچیک داره.
سوال من این هست که
۱- ایا اختلاف خاصی بین گیربکس ماشین دوستم و ماشین من وجود دارد که با کارکرد سه برابر بیشتر از من گیربکس خیلی خیلی خیلی نرمتری دارد ؟
۲- من به چه طریقی می توانم کاری کنم که گیربکسم در اون حد نرم باشه ؟ مثلا با اپدیت حل میشه و یا می بایست کار دیگه ای انجام بدم ؟
۳- مصرف ماشین من در حالت ترکیبی حدود ۱۱ لیتر هست که تو جاده تا ۹ میرسه اما ماشین دوستم ترکیبی حدود ۸ و تو جاده حدود ۶.۵ داره. ماشین من V9 هست که خوب اطاقش یه خورده سنگین تر هست اما فکر نکنم در این حد که اختلاف تو این مقدار داشته باشه.

سپاس گذارم

۳ نظر

  1. با سلام
    دوست عزیز،

    ۱- گیربکس های مدل های جدید تر نسبت به مدل های قبلی خصوصا قبل از ۸۶ تقه ریزی در مواقع دنده عقب – زمان گرم شدن گیربکس ۲ به۱ و سرازیری که سرعت خودرو بیشتر از پدال گاز می باشد قابل مشاهده می باشد و بیشتر مربوط به نرم افزار کامپیوتر می باشد.

    ۲- با تعویض نرم افزار تقه ها کمتر خواهد شد بعلت پایین آوردن فشار روغن اما در موارد دیگر امکان بروز ایراد پیش می آید.

    ۳- مصرف بنزین مربوط به موتور می باشد و موتور های جدید مصرف بالاتری نسبت به مدل های قبل دارد ، خصوصا تیپ ۴.
    بهرحال تقه بدون گاز هرز و خلاصی ایراد فنی نمی باشد ، فقط لازم است دسته موتور های خودرو را بازدید نمایید، در صورت خرابی حرکت موتور و تقه آن به اتاق منتقل می گردد.

    با تشکر
    کاپ سرویس

  2. با سلام و تشکر از پاسخ سریع و شفافی که ارائه نمودید.
    همین خودرو من کشش پایین هم دارد.
    حالت گاز هرز بین تعویض دنده را در صورتی که ارام حرکت کنم دارد ، اما در حرکتهای سریع ، تعویض دنده هم سریع و بدون وقفه می باشد. حتی در ابتدای حرکت نیز با تحریک پدال گاز ، عکس العمل ماشین کاملا مشخص می باشد و سریع حرکت میکند و هیچ گونه وقفه ای ندارد. (به احتمال زیاد مشکل فرار روغن را ندارم)
    اما کشش خودرو من نسبت به ۲۰۶ های اتوماتیک دیگر به صورت محسوس کم می باشد.
    شمعها نو می باشند.
    کارکرد ماشین هم خیلی بالا نیست (الان ۳۱ هزار کیلومتر)
    از نظر شما با آپدیت گیربکس و یا موتور امکان افزاش شتاب و کشش هم وجود دارد یا خیر؟
    در بعضی از سایتها خواندم که پایین امدن کیفیت روغن گیربکس از کشش خودرو به طور محسوس می کاهد. ایا امکان تست کیفی روغنی که الان در خودرو من هست وجود دارد تا اطمینان حاصل شود که نیاز به تعویض دارد یا خیر؟
    ایا مجموعه شما آپدیت گیربکس و موتور را هم انجام میدهد؟
    با سپاس و تشکر از حسن توجه و حوصله جنابعالی و همکاران فهیمتان
    رضائی
    ساری

  3. با سلام مجدد،
    دوست عزیز،

    ۱- آپدیت و تنظیم موتور و بازدید کاتالیزور و نوع بنزین در شتاب خودرو موثر می باشد.
    ۲- حرارت بالای روغن گیربکس در قدرت خودرو موثر می باشد و روغن گیربکس هر چه از طول عمر آن بیشتر گذشته باشد زودتر حرارت آن بالا می رود. لازم به ذکر است که بهتر است هر ۳۵۰۰۰ کیلومتر روغن گیربکس بازدید و در صورت نیاز تعویض گردد و زودتر از آن نیاز به تعویض نمی باشد.
    ۳- در این مرکز فقط در رابطه با نرم افزار گیربکس می توانیم در خدمت باشیم.

    با تشکر
    کاپ سرویس

ارسال نظر

Menu Title