تست گاز و ترمز

ارسال شده توسط | در تاریخ ۱۳۹۵/۰۶/۲۹ | در بخش سوال فنی | ۷ نظر

سلام وشب شما بخیر
تو خودرود ۲۰۶ اتوماتیک زمانیکه ترمز رو نگه داریم و ماشین رو حالت D و یا تیپ ترونیک و یا دنده عقب باشه و گاز بدیم دور موتور تا چند می بایست بره؟ دور موتور ماشین من نهایتا تا ۱۵۰۰ میره . آیا این روش نشون میده که گیربکس اشکال داره یا خیر؟
ماشینم مدل ۹۱ و کارکردش ۴۹۰۰۰ کیلومتر هست.
اگر این دورموتور کم هست تا چه دور موتوری می بایست بره؟
سپاس و درود

۷ نظر

  1. با سلام
    دوست عزیز،

    تست در جا به روشی که فرمودید جهت تست توربین می باشدکه مهمترین کار آن انتقال قدرت موتور به گیربکس می باشد،که مهمترین کار آن انتقال قدرت موتور به گیربکس می باشد ، دور موتور نزدیک به ۲۰۰۰ می بایست برود که در صورت ایراد داشتن توربین تست آن مشخص می نماید. ضمنا این تست در صورت تکرار زیاد و یا طولانی ممکن است صدمه بیشتری به آن وارد نماید. لطفا احتیاط بفرمایید.

    با تشکر
    کاپ سرویس

  2. بسیار متشکرم
    با این تفاسیر نظر شما بر این هست احتمالا توربین معیوب هست که دور موتور از ۱۵۰۰ بیشتر نمی رود.
    اگر ایرادی که فرمودید درست باشه هزینه تعمیر چقدر میشه
    سپاس و درود

  3. با سلام مجدد
    دوست عزیز،

    در صورت صحت تشخیص ایراد هزینه مربوطه با احتساب سرویس داخل و روغن گیربکس – فیلتر و قطعات مستهلک و بازسازی توربین بین ۱/۵ تا ۲/۵ میلیون می باش. تمام موارد ذکر شده مستلزم این است که:

    ۱- موتور سالم بوده و فقط توربین ایراد داشته باشد.
    ۲- تشخیص ایراد توسط کارشناس پس از تست اعلان گردد.

    با تشکر
    کاپ سرویس

    • سلام
      با تشکر
      با توجه به اینکه خودروی من گاز هرز اصلا نمیخورد ( چه در حالت سرد و چه در حالت گرم) و بلافاصله به گاز دادن واکنش نشان می دهد ، ممکن است شیربرقی ها معیوب باشند که باعث کم شدن دور موتور می شوند؟ چون شیربرقی ها در حالت سرد ارور SS می دهد و موقتی که ماشین گرم می شود همه چی طبیعی می باشد. یکی از همکاران شما در نمایندگی ساری عنوان کردند که از رینگهای النگویی باشد که این مشکل را به وجود می آورد و اگر از رینگهای النگویی خودرور مگان استفاده شود مشکل حل می شود. البته این را هم گفتند که می بایست گیربکس به مرکز شما انتقال داده شود. در صورتی که تشخیص ایشان درست باشد هزینه آن چه مقدار می باشد و یا اینکه از نظر شما این احتمال وجود ندارد ؟
      سپاس و درود بر شما

  4. دوست عزیز،

    در صورتیکه
    ۱- گاز هرز نمی خورد
    ۲- فقط در سرد بودن خودرو آلارم اسنو و اسپورت می دهد.
    ایراد می تواند فقط از قطعه برقی و سنسور باشد که با دستگاه تشخیص داده می شود. رینگ ها در صورتیکه خراب باشد گاز هرز ایجاد می کند. نگران نباشید. فقط در صورتیکه توربین نیز خراب باشد نیاز به تعمیر اساسی دارد.

    با تشکر
    کاپ سرویس

    • سلام
      بسیار سپاس و درود بر شما و همکارانتان
      امیدوارم همین حالت که شما میفرمایید باشد.
      ایا مشکلاتی که عنوان شد و حدسی که جنابعالی میزنید که احتمال دارد از قطعه برقی و یا سنسور باشد به تقه زدن موقعی که ماشین گرم هست و یا در ترافیک که گرم میشه هم ارتباط پیدا می کند؟ این تقه زمانی که خودرو گرم هست اتفاق می ا فتد و پس از ایست کامل پس از حدود ۱ تا ۳ ثانیه تقه می زند. ( گاز هرز هنگام حرکت ندارد پس از تقه زدن)
      به نظر شما این مشکل هم از تشخیصی که شما دادید می باشد؟
      در این صورت چقدر هزینه پیش بینی میکنید و چقدر زمان تعمیر؟
      با تشکر و عذر خواهی بابت سوالات مستمر و گرفتن وقت ارزشمند شما

  5. دوست عزیز،

    در صورتیکه خودرو در ترافیک و سربالایی (حرارت بالای گیربکس) و ایست خودرو حرکت مجدد گاز خلاص و ضربه شدید و سپس حرکت می نماید. گیربکس ایراد مکانیکی داشته (فرار روغن از کلاج ها) و معمولا آلارم هم ندارد و این ایراد متفاوت از ایراد های آلارم دار می باشد. حدود هزینه و مدت تعمیرات بعد از تست جاده توسط همکاران و کارشناس فنی اعلان می گردد.

    با تشکر
    کاپ سرویس

ارسال نظر

Menu Title